Čtenářská lekce ve vaší škole: Tetovaná teta

Sbírka nonsensových básní a ilustrací od svého základu podporuje kreativní zapojení čtenáře a radost z tvorby. Obsah knihy tak přináší zvukomalebné básně, které prostřednictvím lekce děti seznámují s principy absurdní poezie, zvukomalby a neologismů. Ilustrace Jaromíra Plachého jsou významnou asociační podporou. Díky tomuto spojení se dětem lépe pracuje na rozšiřování slovní zásoby a to beze strachu a předsudků. Kniha a k ní nabízené aktivity jsou určeny i pro děti, které se čtenáři pomaloučku stávají, a podporuje je v jejich dalších krocích. Lekce je vhodná pro 1. až 6. třídu.

Dostupnost Skladem (10 ks)
1 500 Kč
Čtenářská lekce ve vaší škole: Tetovaná teta
Doprava nad
1000 Kč zdarma
Expedice do 2
pracovních dnů
Sleva min. 10 % na
veškerý sortiment
2 kamenné prodejny
v centru Prahy

Pro koho je lekce určena: 1. – 6. třída ZŠ
Cíle lekce: Seznámit děti s absurdní poezií, s podstatou rýmování a umožnit jim zažít radost z tvorby rýmů a básně.
Pomůcky: flipchart, případně pracovní listy s okopírovanými řádky
Délka lekce: 1 vyučovací hodina
Klíčová slova: absurdní poezie, práce se slovy a asociacemi
Školitel: Redaktoři nakladatelství Meander, případně i autor knihy (po předchozí domluvě)

Ukázka z lekce: 

V úvodu učitel ukáže dětem několik (půl) stránek z knihy bez textu (např. Srážky s. 28, Rýmovačka s. 34, Co kdyby... s. 86, dále s. 90/84/72/50 apod.). Titulní stranu zatím ne. Děti zkoušejí vymyslet, o čem obrázky/celá kniha může být. Nápady k jednotlivým obrázkům, i ty nejbláznivější, lze zapisovat na flipchart.


Lekce k titulu Tetovaná teta je součástí souboru Čtenářské lekce I. Unikátní projekt Čtenářských lekcí k sedmi titulům nakladatelství Meander vznikl na základě spolupráce se spolkem Knižní stezka k dětem a Novou školou, o. p. s. a jejím týmem výjimečných a kreativních pedagogů a knihovníků v roce 2018. Během celé lekce jsou využívány metody aktivního učení, aby žáci byli co nejvíce zapojeni a dostávali prostor k hledání a verbalizaci svých názorů. Podle věku a zralosti cílové skupiny budou zařazeny i písemné aktivity. Jádrem celé lekce zůstává vždy titul (text-ilustrace-objekt knihy) samotný. Čtenářské lekce jsou vhodné především pro pedagogy a knihovníky, ale ocení je také rodiče. Na základě pozitivního ohlasu vznikly v následujících letech také Čtenářské lekce II pro 1. stupeň ZŠČtenářské lekce pro II pro 2. stupeň ZŠ a Čtenářské lekce III. 

1067-1-3