Čtenářské lekce III.

Nakladatelství Meander vydalo ve spolupráci s Knižní stezkou k dětem, z. s., již třetí balíček čtenářských lekcí – tedy metodiku k deseti knihám vybraným z katalogu Nejlepší knihy dětem, ve kterém nezávislá komise každoročně vybírá ty nejlepší knihy pro děti.

  • David Böhm: A jako Antarktida (s ilustracemi autora)
  • Petr Koťátko: Anička, mluvící potok a další chovanci ústavu paní Majerové (s ilustracemi Evy Koťátkové)
  • Marka Míková: Babky (s ilustracemi Kristiny Fingerland)
  • Jaroslav Kovanda: Cirkus Bruno (s ilustracemi Nikoly Hoření)
  • Markéta Pilátová: Co vyprávěla gorila (s ilustracemi Daniela Michalíka)
  • Marka Míková: Dům v Rugolu (s ilustracemi Štěpána Zavřela a Jindry Čapka)
  • Petr Stančík: H2O a poklad šíleného oka (s ilustracemi Galiny Miklínové)
  • Petr Stančík: Jezevec Chrujda ostrouhá křen (s ilustracemi Lucie Dvořákové)
  • Emma Pecháčková: Pilot Pírko (s ilustracemi Petry Josefíny Stibitzové)
  • Alena Mornštajnová: Strašidýlko Stráša (s ilustracemi Galiny Miklínové)
Dostupnost Skladem (44 ks)
298 Kč
Čtenářské lekce III.
Čtenářské lekce III.
Tip
Doprava nad
1000 Kč zdarma
Expedice do 2
pracovních dnů
Sleva min. 10 % na
veškerý sortiment
2 kamenné prodejny
v centru Prahy

Lekce jsou vytvořeny k titulům různých autorů a ilustrátorů. Jedná se o širokou škálu žánrů, typů textů a různých ilustrací. Nahlíží na knihy jako zdroje inspirace k rozvoji vyšších kognitivních procesů, které čtenáře motivují k propojení četby s vlastní zkušeností, objevováním světa knih a k vytvoření dlouhodobého pozitivního vztahu k četbě a literatuře obecně.

S knihami se pracuje na základě aktuálních čtenářských dovedností a individuálních potřeb jednotlivých žáků, některé počítají s odlišným tempem čtení žáků, jiné jsou typické společným čtením s učitelem/dospělým. Často jsou zvoleny výukové metody, které motivují, aktivizují žáky. Prvek hry a společného sdílení je stěžejní charakteristikou. Různorodost lekcí je dána také využitím diferenciovaných organizačních forem, jako jsou samostatná práce, skupinová práce, kooperativní výuka či individuální řešení. Na počátku jsou děti vnořeni do tématu brainstormingem, tvorbou myšlenkové mapy svých prekonceptů o probíraném tématu. Na konci lekce je kladen důraz na reflexi daných počátečních prekonceptů, které se mohou v průběhu poupravovat na základě společné diskuze s vrstevníky či učitelem. Většina lekcí je doplněna o rozšiřující aktivity, které můžou poskytnout náměty k návaznosti na téma knihy.

Ke každé lekci je vytvořena podrobná metodika, která může být aplikována jak pedagogy ve škole, tak rodiči doma nebo knihovníky. Všemi, kdo chtějí u dětí a mladistvých rozvíjet pozitivní vztah ke čtenářství a využít potenciál kvalitních knih.


Metodické karty

Čtenářské lekce byly provedeny a vyzkoušeny ve školách a knihovnách a následně byly zpracovány do podoby metodických karet. Metodické karty obsahují přehledně zpracovanou lekci, uvádějí doporučené věkové rozmezí, ve kterém je lekce vyzkoušena, a lze s ní úspěšně pracovat. Cíl lekce je shrnutý v několika větách, aby měl uživatel představu, k jakému záměru chce lekce dospět. Pro ulehčení plánování lekce je k dispozici seznam pomůcek, které jsou stěžejní pro realizaci každé lekce a vážou se na jednotlivé aktivity. Orientační časové vymezení pomáhá s plánováním vzhledem k učivu či dostupnému času. U některých lekcí jsou k dispozici návrhy dalších úkolů, které zajistí provázanost s jinými vzdělávacími oblastmi či rozšíření stávajících znalostí. Každá metodická karta obsahuje materiály a potřebné pomůcky, které pedagogové nebo rodiče pouze nakopírují pro své děti. Učitel při realizaci lekce potřebuje jen kartu, nakopírované pomůcky nebo materiály a knihu nebo její část.

Doplňkové parametry

Kategorie: Knihy
Autor: Petr Koťátko, Jaroslav Kovanda, Marka Míková, Emma Pecháčková, Markéta Pilátová, Petr Stančík
Ilustrátor: Eva Koťátková, Kristina Fingerland, David Böhm, Lucie Dvořáková, Nikola Hoření, Daniel Michalík, Galina Miklínová, Petra Joseífna Stibitzová
Jazyk: čeština
Věk: 6+
Žánr: Metodické karty

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení